Svinkallt..

Kylan ligger på över Sandviken och Mästargatan nu stannar vi nog inne resten av kvällen!! Har hunnit med Badhuset med M och I idag sedan blev det bio för mig och I!! " Alvin och Gänget 2" Den var bra, britney ellinore och sen minns jag inte den sista tjejen som tillkommit! Isak titta på mig och fnissa lite varje gång de gick upp på scen och dansa och sjöng, hihi gobiten min! M åkte och inhandla lite grejs till middagen vi skulle bjuda mamma och pappa på! Detta var kvällens meny:

Förrätt: Svampsoppa och sweet chili bröd

Varmrätt: Oxfile, bakpotatis och stekta grönsaker med vitlök och timjansås

Efterrätt: Smördegsbakta äpplen med vaniljsås

Ja och det var såå gott som det lät!! Tack älskling!

I Förrgår var vi(jag och isak) i pulkabacken med Emil Anna och Mattias grilla korv och åkte pulka(vissa vurpade mer än andra) mysigt iaf!


Igår var vi till Fam Larsson och lekte lite, fikade(goa bullar hade linda bakat) Bilen min ville dock inte starta när vi skulle åka dit, lite för kallt för lilla blixten! Så blev till att låna föräldrarnas bil! =)

Nyår har ju varit å , kanske skulle berätta lite vad vi hade för oss! Vi hade knytkalas hos syster och pejsen! Sevve och Henkan stod för förrätten: Mörkt bröd med kesoröra och luftorkad skinka! Mums de va gött Jag och Mattias lite kött och sås: fläskfile och thaisås, Oysten och Anna oxå kött och sås: Baconinlindad fläskfile och pepparsås! Såå gott det å! Sussie och Åsa stod för efterrätten: Gino(om jag minns rätt) varm fruktsallad toppad med vitchoklad och serverades med glass! såå goottt!  Anette och Pejs gjorde gratäng sallad och bröd! såå gottt.. man kan säga maten var en succe likaså alla quizar som vi hann med! Sevve tog hem segern Grattis!  Kvällen slutade runt halv sex på morronen!! Lyckad och supertrevlig nyårsafton!
jag och sevve onyktra!


Korta drag om vad som hänt detta år!! Idag är det 6 januari vilket betyder 16 månader hihi♥

nu blire soffan med älsklingen resten av kvällen, isak kollar bionicle men måste nog strax sova, dagis igen imorrn ju sen e det freda då bär det av till Jämtland , Farmor fyller 90!!!!

kram


Kommentarer
Majs. säger:

Va roligt ni verkar ha haft! För att inte tala om maten =p

Roligt med pulka å!

Härlig bild på dig å Sevve!

2010-01-07 | 11:43:58
Bloggadress: http://mariekexxet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback