Då var semestern slut då!

Ja två veckor gick ju jäkligt fort det.. men det visste jag ju faktiskt redan att det skulle! Det var ju arbetslöshet och inte semester egentligen men har ju försökt se det som semester iaf!! Första veckan var ju det hyffsat bra väder så man ska inte klaga.. då blev det en del svängar till Stranden med Isak och syrran, lite lek och sånt och mys på kvällarna och sova länge!! härligt me sovmornar!                                    
                                                                             


Förra veckan var barnledigveckan! tråkigt utan I men passade på att göra lite vuxengrejer istället då!!Blev  Shopping med Petra utan pengar på tisda!! Fråga petra vad hon handlade; P Sen blev det en semstertripp till Öregrund med Majsan!!

Kanonväder utlovades men när vi kom det var det molnigt och trist bara så vi fundera bra länge på att vända och åka hem igen men kl 12.18 sprack det upp och solen sken för fullt, så vi bestämde oss att sätta upp tältet och campa iaf!! Sista platsen på campingen tog vi å så vi hade tur ändå!! Tältet fick vi upp på ett kick och våra nya grannar var imponerade= ) Sen blev det sola och slöa tills det var dags för mat.. laxgrillning!! Det var riktigt gott! Ungefär till maten sprättade jag första ölen å! mums!! Sen blev det lite vin och lite mer vin... Sen bjöd grannarna på  Älgskav , gott konstigt nog .. man e ju som sagt lite kräsen att pröva nytt!  Åh jäkla vilken husbil dom hade , snacka om lyxigt! Men inte lika lyxigt som våran luftmadrass eller hur Marie??=) Sen fick vi låna deras cyklar och ta oss in till hamnen.. där var det trubadur och mysigt!! Kvällen var mycket trevlig och slutade med en pizza tack vare en jäkligt trevligt pizzabagare!: ) tackar .. dyrt men såå gott!



Dagen efter blev det lite sola och slappa och god mat nere på en uteservering.. sen åkte vi hem! Skulle bli sämre väder sas det och det hade det blivit å så vi gjorde rätt i att åka hem! Hade ju haft två fina dagar där iaf! Öregrund kan jag absolut rekommendera!! Och att campa såklart..

På fredagen bar det iväg till nästa äventyr... Sthlm! och hälsa på Linda: ) Det var ju på tiden kanske; ) Iaf så hitta vi dit till slut .. med Petra som kartläsare så går det ju som det går haha.. sorry stumpan! Fick hjälp av en taxichaufför till slut= )
Väl hos Linda så var det fest ju såklart .. och planen var att gå på East, Viktoria och sen Patricia men det slutade med att vi missa de två första ställerna och åkte direkt till Patricia!      Mycket folk och jäkligt bra partyställe måste jag säga! Men kvällen rann iväg fort och vid halv femsnåret tog vi taxi hem efter en korv med bröd på korvmojjen utanför! Sen blev det nattmackor hos Linda.. Sen var vi däckade fram till Petra väckte oss med ett toabesök! Linda sussade vidare men jag och P ville ha luft och la oss på en gräsplätt vid vattnet i skuggan och myste! Sen tog vi en promenad till City Gross för vi blev törstiga(förståligt å) Sen tillbaka till gräsplätten och kolla in alla plan som landande.. kändes som de skulle landa på oss .. coolt! Åkte hem vid halvfyra tiden när jag var körbar enligt alkomätarn iaf men den går knappt att lite på heller!! Åkte från det fina vädret i Sthlm till regn och rusk i S-viken, såg ut som vi åkte in i värsta åskmolnen ju närmare vi kom
       ... till slut öste  regnet ner! Vi var hemma!!=) Härligt väder för ett bröllop måste jag säga!! Jesper och Nilla gifte ju sig då ..vädergudarna var väl inte riktigt överens med dom, varför kan man undra! Isak var iaf jättefin ,, MIN gobit!! Syster skickade bild!!

Resten av lördagen så blev det mys med kärleken!!: )

Söndagen började med nackont så jävla in i ... osv!! M åkte till G-H för att vara hundvakt och jag låg kvar en stund och försökte sova mer men det gick bara sådär! Tog mig upp .. blev lite surfa , sen åkte jag också till G-H gick ut med hundarna tillsammans sen var det dags att åka hem för gobiten skulle komma hem! S kom med honom.. inte N:s mamma(som satt kvar i bilen) som vore det mest logiska tycker jag visserligen men men bara han kommer till mig så!!

Och idag är det Måndag och jobbarvecka! känns inte alls nå bra faktiskt.. såå jäkla sjukt less att de inte gett mig jobb! känner rent av lurad ! Nu vill jag ha ett fast jobb bums ..jag orkar inge mer! !

                                            

Ha det bäst!!


Kommentarer
Ann säger:

Hej,

Vilka härliga veckor, du verkar ha haft (förstår att du vill kalla det semester trots arbetslöshet)

Vad kul att du skrev så mycket ;)

Det kommer att bli bra, det blir jobb för dig, det måste bara bli så!!!!

Kram

2009-07-28 | 09:36:34
Bloggadress: http://trivs-i-brattfors.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback